Vše krásné umírá s člověkem, ne však umění
Madona ve skalách patří k nejznámějším obrazům Leonarda da Vinciho. Svou roli v tom jistě zahrál i román Šifra Mistra Leonarda od Dana Browna a posléze i stejnojmenný film, kde hrál veledůležitou roli. Žádná ze spekulací zde uvedené se však nezakládá na pravdě.
Obraz je namalovaný ve dvou verzích, které se nacházejí se v Paříži a v Londýně. Obě verze si jsou navzájem velmi podobné, ale však obsahují důležité odlišnosti.
Rozdíly mezi oběma obrazy:
- barvy - pařížský obraz má teplý, zlatavý nádech, kdežto londýnská verze je o poznání studenější, je tu větší podíl modré barvy
- malířský rukopis - u londýnského obrazu jsou tváře postav zachyceny méně líbezně, člověk by řekl až přímo nehezky
- postava Jana Křtitele nemá u pařížské verze holi
- všechny postavy v Londýně mají kromě anděla svatozáře
- Anděl v Paříži ukazuje pravou rukou na Jana Křtitele, kdežto v londýnské verzi pravou rukou přidržuje Ježíše a upírá na něj svůj pohled

